woensdag 15 oktober 2014

THE INTERN BLOG #2


De afgelopen maanden zijn voor mij erg hectisch geweest. Na het afronden van mijn ontzettend leerzame stage bij wehkamp.nl heb ik enorm genoten van mijn acht (!!) weken vakantie en inmiddels ben ik vanaf begin september stagiaire bij een nieuw bedrijf: Puredistance. Omdat ik in de korte tijd die ik daar zit al veel spannende dingen heb mogen doen, leek het me hoog tijd voor THE INTERN BLOG #2!

Ik heb erg lang getwijfeld of ik niet mijn hele stage periode (een jaar) bij wehkamp.nl wilde blijven. Omdat ik merkte dat het continue reizen vanuit Groningen naar Zwolle me erg zwaar viel heb ik uiteindelijk toch een knoop doorgehakt en besloten na een half jaar en ander bedrijf te zoeken. Helaas heeft het hoge noorden niet erg veel te bieden op het gebied van fashion en beauty. Veel grote hoofdkantoren bevinden zich toch wel in het westen en het was dus ook nog maar de vraag of ik hier rondom Groningen iets zou kunnen vinden. 

Eigenlijk per toeval kwam ik bij Puredistance, een exclusief parfumhuis binnen de niche branche, terecht. Het klikte enorm goed met het team en al snel was mijn functie van Press & PR stagiaire bij Puredistance een feit. Inmiddels ben ik al bijna twee maanden werkzaam binnen dit bedrijf en hieronder vind je mijn Instagram verslag van een wel erg leuk zakenreisje!


#1 // Als kers op de taart werd ik na mijn aanstelling ook nog eens direct meegevraagd naar een van de grootste parfum beurzen van Europa: Pitti Fragranze in -ja, je leest het goed- Florence!


#2 // Klaar om te boarden! Mijn ID-kaart is al een tijdje verlopen maar gelukkig had ik mijn paspoort nog van mijn reis naar Amerika twee jaar geleden. Mijn outfit hield ik tijdens de reis lekker comfy: een legging en een oversized top!


#3 // Zien de wolken er niet prachtig uit? Omdat we overdag vlogen konden we erg veel van onze reis zien. De zon deed het lijken alsof de wolken licht gaven en ik had enorm de neiging om er lekker op te gaan liggen, haha!


#4 // Mijn make-up en haar look voor de eerste dag op de beurs. Hoewel ik mijn haar normaal gesproken net even wat netter vind ogen wanneer het stijl is, koos ik er deze eerste dag voor mijn krul er lekker in te houden. Niet slecht toch? Alleen mijn uitgroei mag wel eens bijgeverfd worden, oops!


#5 // Onze dagen op de beurs waren een enorm succes! Ik heb enorm veel mogen leren en in de praktijk leer je natuurlijk veel sneller dan achter je bureau. Tegen het einde van de beurs kon ik klanten al redelijk volledig te woord staan en kon ik veel over het bedrijf vertellen. Hard werken wordt natuurlijk beloond en op deze foto werden we flink verwend met een glas lekkere prosecco.


#6 // Natuurlijk was er ook tijd voor wat sight-seeing. Omdat we overdag voornamelijk op de beurs stonden konden we tijdens de avonduren wat rondjes door het centrum van Florence maken. Op deze foto is de Santa Maria del Fioro, ook wel Duemo genoemd, bij nacht te zien. De kerk wordt momenteel schoongemaakt en zoals je ook al wel een beetje kunt zien is dat ook hard nodig!


 #7 // Time for some shopping! Iedere dag na sluitingstijd van de beurs rende ik samen met mijn collega's nog even de stad in om wat te winkelen. Op de laatste dag van de beurs kregen we zelfs een paar uurtje in de middag vrij om wat laatste dingetjes te kopen. Zelf heb ik tijdens mijn reisje niet zoveel gekocht. Ik kocht een leren (Florence, duh) portemonnee voor mijn vriend en nam zelf het tweede Naked Palette van Urban Decay mee naar huis.


#8 // Iedere dag weer liepen we langs hetzelfde snoezige macaron winkeltje. Omdat het de laatste dag van de beurs was nam ik samen met collega's een flinke doos mee als verassing voor de rest van het team. We kozen voor de smaken framboos, nutella/marshmellow en vanille. Jeetje, wat waren die lékker!


#9 // Tot slot een foto van mij in actie. Ik vraag me nog steeds af waar ik op dat moment zo druk mee bezig was, maar ik ben bang dat ik daar nooit meer achter ga komen, haha!

Zoals je vast en zeker al wel denkt heb ik het enorm naar mijn zin bij Puredistance. Natuurlijk zit dit bedrijf heel anders in elkaar dan wehkamp.nl maar dat maakt het zeker niet minder leuk. Als sneak preview kan ik jullie vast verklappen dat er nog een zakenreisje gepland staat begin november: EXCITING! Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten