maandag 20 oktober 2014

REVIEW: SALLY HANSEN MIRACLE GEL BARE DARE + TOP COAT


Een tijdje geleden werd ik door Fashion-Fever geïntroduceerd met de Miracle Gel nagellakjes van Sally Hansen. Tijdens een kortingsactie van Etos kreeg je bij het kopen van een color coat de top coat gratis en laaiend enthousiast als ik was kocht ik mijn eerste lakje die ik natuurlijk graag voor jullie review!

De Sally Hansen Miracle Gel lijn bestaat uit 47 verschillende kleuren lakjes en een topcoat. De website geeft aan dat er twee laagjes van de color coat en een laagje van de top coat nodig zijn voor het beste resultaat. Verder beloven ze dat de lakjes ultralang blijven zitten, de uitstraling van gelnagels hebben en dat ze makkelijk te verwijderen zijn met een nagellakremover.


Vanwege mijn stage kan ik niet al te felle kleuren dragen op kantoor en omdat het potje belooft om lang te blijven zitten koos ik voor een basic nude kleurtje als color coat: Bare Dare. De kleur is licht beige met een tikkeltje roze: neutraal maar met een verzorgde uitstraling. Er waren echter ontzettend veel kleuren beige en roze om uit te kiezen dus er is zeker voor iedereen wat wils!


De lakjes zijn ontzettend makkelijk aan te brengen! Hoewel ik nogal een stuntelaar ben als het gaat om het lakken van mijn nagels, lukte het me deze keer zonder naast mijn nagels te morsen -ja, ook mijn rechter hand!-. De kleur is op mijn nagels zoals je kunt zien een tikkeltje lichter dan het potje, maar de kleur vind ik evengoed erg mooi. Echt een my nails but better lakje! Op de foto's draag ik de nagellak in twee laagjes, maar hoewel je dit niet goed op de foto's kunt zien vind ik hem nog wel een beetje doorschijnen. De volgende keer ga ik het dan ook met drie laagjes proberen.

Een nadeel van de Miracle Gel Color Coat & Top Coat is dat het vreselijk langzaam opdroogt en traag hard wordt. Ik begon om 12.00h met het lakken van mijn nagels, lakte om 12.10 voor een tweede keer met de color coat en om 12.20 bracht ik de top coat aan. In de tijd die daarop volgde heb ik heel voorzichtig met mijn nagels gedaan maar toen ik om 13.00h op de fiets stapte en tegen mijn zadel stootte zaten er toch twee deukjes in.


Al met al ben ik erg tevreden met mijn Miracle Gel lakje. Hoewel ik het niet helemaal eens ben met de zogenaamde 'gelnagel uitstraling' -ik vind het gewoon lijken op een normale nagellak met top coat- blijft de Miracle Gel wel heel goed zitten. Ik ben inmiddels ruim 5 dagen verder en heb nog steeds geen last van gechipte nagels, iets wat ik met andere nagellak merken die ik draag (Catrice, OPI, KIKO, Essence, HEMA, Chanel etc.) wel heb. Ik zou de lakjes iedereen aanraden en ga zelf ook zeker nog een aantal andere kleurtjes aanschaffen!


Sally Hansen Miracle Gel Color Coat & Top Coat zijn o.a. te koop bij Etos (12,99)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten