vrijdag 17 oktober 2014

RECIPE: QUICK & HEALTHY BREAKFAST #1


Omdat ik de laatste maanden wat bewuster met mijn voeding en lichaam bezig ben leek het me leuk om zo nu en dan eens een gezond en vooral ook snel te maken recept te posten. Ik ben ontzettend dol op mijn bed waardoor ik liever niet te veel tijd besteed aan mijn ontbijt. Ook in de avonduren ben ik vaak erg gehaast vanwege afspraken, school en werk en het kernbegrip van mijn recepten is dan ook, juist, snel.

Dit snelle en gezonde ontbijtje bestaat uit 4 verschillende ingrediënten namelijk:
- Magere kwark
- Ongezouten noten (in mijn geval een cranberrymix van het AH huismerk)
- Kokosschaafsel (besteld op de website van Body&Fit)
- 1 banaan
Daarnaast heb je natuurlijk een kommetje nodig, een lepel en een mesje om de banaan te snijden. 

Omdat het mengen van deze ingrediënten mij nou niet de moeilijkste klus lijkt spreken de foto's hopelijk voor zich. Hoewel de kokos, cranberry's en banaan dit ontbijtje erg zoet maken en het misschien voelt als ongezond is dit totaal niet het geval. Ieder ingrediënt is hartstikke gezond mits je er natuurlijk niet te veel van eet. Want remember, alles waar 'te' voor staat is slecht voor je ;)

Stap 1 


Stap 2


Stap 3


Ik ben zelf echt dol op dit recept. Omdat ik het 's ochtend moeilijk vind om boterhammen naar binnen te werken is dit ontbijt een goede vervanger. Al met al duurt het misschien 5 minuten om het te bereiden en daarnaast is het ook nog eens erg vullend vanwege de noten. Wanneer ik om kwart over 8 ontbijt voel ik pas rond het middag uur mijn trek weer opkomen, terwijl mijn maag normaal na een paar uurtjes alweer begint te knorren. Een dikke vette (op een gezonde manier natuurijk) aanrader dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten