woensdag 9 april 2014

THE INTERN BLOG #1

Het is alweer even geleden sinds mijn laatste post maar wauw jongens, wat heb ik het naar mijn zin bij wehkamp.nl! As expected, heb ik het vreselijk druk. Ik loop 40 uur per week stage, werk daarnaast op mijn 'vrije' zaterdagen en ga ook nog eens een dag per twee weken naar school. Pittig. Maar: I knew where I signed up for. Omdat ik het te druk heb om uitgebreide posts te schrijven, en het licht wanneer ik 's avonds om half 7 thuis kom niet meer ideaal is voor mooie foto's, leek het mij leuk om jullie eens meer van mijn stage bij wehkamp.nl te laten zien.


Foto #1 // Mijn werkplek
Deze foto nam ik tijdens mijn allereerste werkdag(alweer ruim twee maanden geleden, time flies!). Ik kreeg de opdracht om flink wat magazines door te spitten opzoek naar overlappende trends en inspiratie. Omdat ik zelf al voor mijn plezier met dit soort zaken bezig ben was dit natuurlijk een erg leuk karweitje!

Foto #2 // Mijn collega's
Bij mijn introductieprogramma hoorde ook een rondleiding door het wehkamp.nl distributiecentrum in Dedemsvaart. Twee van mijn teamleden waren hier ook nog niet eerder geweest dus besloten om bij de rondleiding aan te haken. Het was echt ontzettend impressive! Ik heb nog veel meer foto's gemaakt tijdens de rondleiding maar het lijkt mij niet gepast om deze worldwide met het net te delen, haha!

Foto #3 // Het Redactie-eiland
Op deze foto is het eiland te zien waaraan het redactieteam werkt. Op de marketingafdeling zijn er overal magazines te vinden en zijn de muren volgeplakt met inspirerende beelden en foto's. Dit in groot contrast met de minder creatieve afdelingen, waar het allemaal een stuk kaler en grijzer is.

Foto #4 // Setjes: klaar om geshoot te worden!
Samen met een van mijn collega's stel ik iedere maand de setjes samen voor het volgende thema. Allereerst worden de items geselecteerd vanaf de website of vanuit speciale bestanden. Hierna wordt er een lijst van deze items naar de verschillende afdelingen gestuurd met de vraag of we deze items ook daadwerkelijk kunnen gebruiken. Wanneer de afdelingen akkoord gaan kom ik vervolgens de items halen en worden deze op onze afdeling verzameld. Op de foto is het rekje items zichtbaar welke zullen worden gebruikt voor het mei issue van het magazine! Exciting!

Foto #5 // Happy Birthday to me!
Op deze foto was het mijn verjaardag, en o wat ben ik toch verwend! Mijn lieve collega's hadden mijn werkplek helemaal versierd met leuke slingers en een vaas met bloemen. Ook kreeg ik een leuk kaartje en een waardebon voor een nieuwe theemok(ik moest het tot die tijd steeds doen met plastic bekers)!

Foto #6 // Beauty gifts
Zo nu en dan komt onze collega van de afdeling Mooi & Gezond leuke samples langs brengen. Dit zodat wij deze items kunnen testen en er wellicht iets over kunnen schrijven in het magazine. Deze keer kregen we tas vol met leuke productjes als bijvoorbeeld L'Oréal en Essie nagellakjes en Maybelline Babylips lip balms. We mochten allemaal een paar items uitkiezen om te testen en zo nam ik een L'Oréal lakje uit de Les Blancs collectie, een Essie Encrusted Treasures lakje in de kleur Peak of Chic en een Babylips lip balm mee naar huis.

Foto #7 // Behind the scene's @ de fotostudio
Samen met twee andere stagiaires bezocht ik afgelopen week de fotostudio in Westenholte. Omdat ik zelf dol ben op styling en fotografie was het erg indrukwekkend om de plek te zien waar everything happens! De studio is onwijs groot, en is onderverdeeld in verschillende kleinere studiootjes welke bijvoorbeeld specifiek worden gebruikt voor product-, sfeer- of modelfotografie.

Foto #8 // Cadeautjes inpakken
Ja, jullie zien het goed! Ook het inpakken van cadeautjes is een van mijn wekelijkse bezigheden! Wehkamp.nl organiseert niet alleen veel win-acties maar verstuurd ook veel samples naar bloggers zodat zij hierover kunnen schrijven. Deze pakketjes moeten natuurlijk wel op een representatieve wijze worden verzonden, en laat ik nou net een meester zijn in het inpakken haha!

Foto #9 // De eerste resultaten
Op deze laatste foto is te zien hoe de eerste resultaten van een shoot binnenstromen. Het is voor ons altijd spannend om te zien hoe setjes uiteindelijk uitgevallen zijn, en meestal staan we dan ook met zijn allen achter de computer wanneer de eerste beelden binnenkomen. Vaak wordt er dan al gelijk erg kritisch naar de beelden gekeken en wordt er een lijstje van voorkeuren gemaakt. Voor mij is het erg leerzaam om hierin naar mijn collega's te luisteren omdat zij goed voor ogen hebben hoe bepaalde beelden eruit moeten komen te zien.

Al met al zijn deze eerste twee maanden echt ontzettend leerzaam voor mij geweest. De tijd vliegt voorbij en ik ben alweer bijna op de helft van mijn tijd bij wehkamp.nl. Hoewel ik erg graag meer zou willen posten begrijpen jullie vast erg goed dat stage, school en werk voor mij de hoogste prioriteit hebben. Ik hoop zeker nog een aantal van deze intern blogs te posten dus stay tuned!














Geen opmerkingen:

Een reactie posten